זה, כמה עולה?

מעבר לתכונות של המוצר עצמו, מחיר הוא ככל הנראה הגורם המוביל הקובע להצלחה בשוק. מה צריך לעשות כדי לתמחר נכון?

המחיר חשוב לצרכנים לא רק משום שהוא קובע אם הם יכולים להרשות לעצמם לרכוש את הארנק או הטבעת שהם רוצים. עלות פריט קובעת את הציפיות של הקונה לגבי ביצועי המוצר או השירות, ואם הם יוקרתיים. כמו שאומר וורן באפט, "מחיר זה מה שאתה משלם. ערך זה מה שאתה מקבל."

עבור יצרנים של מוצר זה או אחר, המחיר יעזור לקבוע את קהל היעד, להגדיר אסטרטגיה שיווקית, ובסופו של דבר, להחליט אם החברה מרוויחה כסף.

במילים אחרות, תמחור הוא מיומנות חשובה להפליא, אבל זה נשאר משהו שהוא כמו אמנות נסתרת, יותר מגע ותחושה מאשר חישוב ומדע. אולי בגלל זה זה הוא היה תחום המחקר המועדף על חוקרים רבים מבית הספר למנהל עסקים בהרווארד לאורך השנים. להלן דוגמה של התובנות והממצאים שלהם.

פירוק של תג המחיר
כאשר חברה קובעת מחיר עבור מוצר, לקונים בדרך כלל אין מושג כמה עולה לייצר אותו. אך מתברר כי הצרכנים עושים מאמצים כדי להגיע לחישובים של הנתונים הללו, כלומר, לפרק את תג המחיר.

שבעה טיפים לניהול עליות מחירים
כיצד משווקים יכולים להתמודד עם ההלם של הצרכנים.

האם תמחור מבוסס ביצועים הוא הדבר הנכון עבורכם?
לא כל ענף וחברה יכולים ליהנות מתמחור מבוסס ביצועים. אבל במקום שיש התאמה, זה יכול להיות כלי רב עוצמה שממזג את האינטרסים של הקונים והמוכרים.

כיצד המוח שלנו קובע אם המוצר שווה את המחיר
האם צרכנים נוטים יותר לקנות אם הם רואים את המחיר לפני שהם רואים את המוצר, או להפך? סריקות מוח של קונים מספרות את הסיפור.

תן שם למחיר שלך. באמת.
האם כדאי לקמעונאים להתנסות בתמחור "שלם מה שאתה רוצה"? הנה ההיגיון המפתיע העומד מאחורי כמה הלקוחות ישלמו, ומתי.

האם קמעונאים צריכים להתאים את המחירים שלהם באינטרנט ובחנויות?
עבור קמעונאים רב ערוציים, אסטרטגיית תמחור יכולה להיות קשה לביצוע ומבלבלת עבור קונים. מחקר מציע גישות חלופיות להשגת המחיר הנכון.

איך היית מתמחר את אחד השעונים הטובים בעולם?
עבור חברות עם הרבה חדשנות במוצריהן, ההחלטה על המחיר נכון היא מכריעה. הנה איך השען ומוכר השעונים A. Lange & Söhne מתמחר עבודה בת 173 שנה.

מה אתם חושבים על מחקר זה?
כמה המחיר קובע אם תרכשו פריט מסוים או לא? שתפו אותנו בתובנות שלכם למטה.

כתיבת תגובה