ההבדל בהרגלי הרכישה בין דור Y לבין דור ה-Z

נראה כי לכל דור יש את מערך הערכים שלו המבוסס על טכנולוגיה וחשיפה שמשנים את תגובתו לפרסומות ונאמנות למותג. חשוב שהקמעונאים האלקטרוניים יתעדכנו בטרנדים האחרונים שמעניינים את הדורות המדוברים. דור ה-Z הוא הדור החדש ביותר ומורכב מאנשים בגילאים 4 עד 24 שנים, ואילו דור המילניום כולל בני 23 עד 38 שנים. צרכנים השייכים לקבוצות אלה הם צעירים ומשפיעים.

 

דור ה-Z חולק קווי דמיון רבים כמו חוכמה טכנולוגית וזיקה למדיה החברתית. לעומת זאת, דור ה-Y מציג כמה הבדלים בולטים בהתנהלות הקניות המקוונת שלו. ביחס לכוח ההוצאה, צרכני דור ה-Y מוציאים כ-600- מיליארד דולר בשנה על קניות מקוונות ונחשבים לפלח הצרכנים הגדול ביותר, ואילו דור ה-Z מוציא כ-143 מיליארד דולר. שני הדורות הללו שונים בהשוואה לדורותיהם הקודמים בעיקר בגלל השיעורים הגבוהים יותר של אימוץ האינטרנט כדרך חיים.

 

דור ה-Z הוא אחד הדורות המשכילים ביותר בהיסטוריה וניתן לתאר את נציגיו כטכנולוגיים, ציניים ומעשיים. מצד שני, ניתן לראות בדור ה-Y דור ההיי-טק הראשון, המונע על ידי צריכה שסולל את הדרך לקניות המקוונות. שתי הקבוצות מעדיפות לקנות באינטרנט, עם זאת, בני דור המילניום מסתפקים בשיטת הקנייה המקובלת, כלומר כיוון, לחיצה וקנייה, בעוד שדור ה-Z דואג יותר לחוויה המלאה של הקניות הכוללת זמן האספקה, פידבקים ועיצוב ממשק משתמש טוב.

 

הבנת הרגלי הקניות המקוונות של בני דור המילניום

מחקרים קודמים הראו כי כ-54% מכלל הרכישות של בני דור זה הן מקוונות, כאשר 67% מהם מעדיפים לקנות באינטרנט מאשר בחנות פיזית. הסיבה העיקרית שעומדת מאחורי העדפתם לגבי רכישה מקוונת היא היכולת לערוך השוואה בין מוצרים שונים כמו גם בין המחירים שלהם. הם מושפעים במידה רבה גם מסקירות המוצרים של עמיתיהם ומההצעות וההנחות המיוחדות. בני דור ה-Y מעדיפים עסקאות מהירות ולא אכפת להם לבזבז זמן בחיפוש אחר קופון הנחה לפני ביצוע רכישה. הנתונים הסטטיסטיים מראים כי 35% מאלפי המילניום נוטים לחפש קופונים ברשת לפני הרכישה. נמצא כי 36% מכלל הרכישות של בני דור המילניום נעשו באמצעות המכשירים הניידים שלהם, 24% באמצעות מחשבים ו-40% נעשו דרך חנויות מקומיות.

 

על בסיס מגדר, נמצא כי מרבית הגברים נטו לעשות קניות מקוונות באופן כללי. לעומת זאת, נשים נטו לבצע יותר מ-70% מהרכישות שלהן בחנויות קמעונאיות מקומיות. לאחרונה חל שינוי במגמות שכן מספר גדל והולך של גברים ונשים חוקרים מוצרים ומבצעים רכישות באופן מקוון. דור זה מורכב ברובו מאנשים עובדים עם הכנסות חד פעמיות גבוהות ולכן הם מסוגלים לבצע רכישות יקרות באופן מקוון. מרבית המוצרים שקנו בני דור ה-Y ברשת כללו:

 

– ביגוד ואביזרים

– חלקי רכב

– מוצרי אלקטרוניקה

– פרחים ומתנות

– מזון ומשקאות

– מוצרי בריאות ויופי

 

יתר על כן, דור זה מעדיף המלצות על פני פרסומות במדיה החברתית. יש לראות בהם קונים חכמים, מפני שיש סיכוי גבוה יותר שהם ישוו ויחקרו ורק אז יקבלו החלטה לגבי רכישה. דור המילניום אינו נוטה להיות נאמן מאוד למותג כלשהו אלא נאמן יותר לביצוע רכישה המגדירה מי הוא.

 

הרגלי הקניות המקוונות של דור ה-Z

דור ה-Z כולל צעירים שנוטים לבלות יותר מחמש שעות באינטרנט כל יום. המשמעות היא שכדי לגרום להם לבצע רכישה, עסקים צריכים להתחבר אליהם באופן מקוון. האתגר בלמשוך את תשומת ליבם של קונים מהדור הזה הוא שהם מתעבים פרסומות בטלפונים, המהווים גם נקודות גישה עיקריות אליהם.

 

גם כאשר דור זה מבצע רכישה בחנות מקומית, הוא משתמש במדיה חברתית ובמנועי חיפוש כדי להשוות ונוטה לשקול כך את החלטות הרכישה שלו. בני דור זה מעדיפים לקנות ממותגים המשתמשים במשפיעים חברתיים לצורך קבלת אישור מאשר בידוענים, והם בעלי עדיפות מוגברת לקנות ממותגים המחויבים למטרות חברתיות.

 

בני דור ה-Y מהווים בסיס צרכני גדול עבור קמעונאים אלקטרוניים עם עלייה הדרגתית בחלקם של קונים מדור ה-Z. המדיה החברתית היא הדבר החדש בתחום המסחר האלקטרוני, עם מספר הולך וגדל של ערוצים דיגיטליים. למרות שמודלים חדשים של ערוצי קניות הפכו למבוקשים מאוד, חנויות פיזיות מקומיות הן עדיין פופולריות בקרב שני הדורות כאמצעי קניות. בנוסף לכל אלה, גורמים פסיכולוגיים, גורמים תרבותיים ואסטרטגיות שיווק חברתיות משפיעים גם הם על הרגלי הרכישה שלהם.

לתגובה