מחקר צרכנים בקולומביה במגמת פריחה

מדוע מותגים משקיעים במחקר שיווקי בקולומביה?

רוב הסיכויים ששמתם לב לעלייה דרמתית בבקשות לדוגמיות של מוצרים מצד קולומביאנים ברשת במהלך החודשים האחרונים. אבל האם תהיתם מדוע מותגים משקיעים כל כך הרבה בניסיון להבין את הצרכנים הקולומביאנים טוב יותר? היו לנו כמה מחשבות לגבי זה, אבל חפרנו קצת כדי לקבל את העובדות. הנה מה שמצאנו:

1. גישה נרחבת יותר לאינטרנט
עם אוכלוסייה של כמעט 50 מיליון וכמעט 29 מיליון אנשים ברשת, קרוב ל-60% מהקולומביאנים מחוברים לאינטרנט. הפס הרחב זמין ברבים מספקי האינטרנט. למעשה, קולומביה היא המדינה השלישית בגודלה באמריקה הלטינית בהקשר של מנויים בפס רחב, כשאת מקום 2 ו-1 תופסות ארגנטינה וברזיל בלבד. יש בקולומביה כמעט 4 מיליון מנויים בפס רחב ולמעלה מ-2 מיליון מנויים ניידים.

אבל רק מכיוון שלמדינה יש גישה לאינטרנט, זה לא אומר שנעשים מחקרי שוק במדינה זו. עם זאת, גישה לאינטרנט הובילה לשוק מסחר אלקטרוני משגשג, וזו הסיבה השנייה לכך שבקולומביה חלה עלייה בהשקעה במחקר שוק.

2. סחר אלקטרוני הוא תורם מרכזי לכלכלה
קולומביה היא כלכלת המסחר האלקטרוני החמישית בגודלה באמריקה הלטינית, והמדינה היחידה ביבשת שיש לה משרד למסחר אלקטרוני. זה מצביע על כך שתחום כלכלי זה נמצא בראש סדר העדיפויות על הממשלה הקולומביאנית. כלכלת המסחר האלקטרוני במדינה זו החלה בשנת 2015, וגדלה ב-64% בתוך שנה אחת בלבד. הצמיחה הייתה עדיין חזקה בשנת 2017 ועמדה על 22%. באותה שנה היו בערך 12 מיליון קונים שביצעו יותר מ-87 מיליון רכישות מקוונות. על פי הסטטיסטיקה, המסחר האלקטרוני ייצר רכישות של כמעט 4.8 מיליארד דולר בשנת 2017. על פי לשכת המסחר האלקטרוני הקולומביאנית, המסחר האלקטרוני היווה 5.61% מהתמ"ג במדינה בשנה זו.

צרכנים בקולומביה חיבקו את המסחר האלקטרוני. זאת, יחד עם התמיכה והגיבוי הכספי של ממשלת קולומביה, יצרו מערכת אקולוגית משגשגת של מסחר מקוון ששלח איתות חזק לחברות שמעוניינות להתרחב מחוץ לארה"ב. המותגים הגדולים רוצים לדעת מה צרכני קולומביה חושבים, והכי חשוב, מה מניע את דפוסי הרכישה המקוונת שלהם. הדרך הטובה ביותר לעשות זאת היא על ידי איסוף של דעותיהם באמצעות תחקירים מקוונים.

3. סמארטפונים מקלים על הקניות באינטרנט
גישה לאינטרנט, בעיקר באמצעות סמארטפונים, וגידול בשירותים מקוונים, כמו בנקאות ותשלומים שונים, הם המניעים העיקריים לצמיחה בתחום המסחר האלקטרוני בקולומביה, במיוחד בתחום ה-B2C. התחומים המשמעותיים ביותר בשוק המסחר האלקטרוני במדינה הם תיירות, אופנה וטכנולוגיה. מרבית הקולומביאנים משתמשים במחשבים ניידים כדי לערוך רכישות מקוונות, אך המסחר האלקטרוני הנייד משגשג כאשר 14% מהאנשים משתמשים בטלפון שלהם לשם כך.

עם הגעת הטלפונים החכמים לכל מקום בקולומביה, חברות רבות מחפשות לפגוש את הצרכנים במקומם, בין אם הם נמצאים בנקודת המכירה בעת רכישת סמארטפונים או כשהם עורכים שופינג מקוון. אסטרטגיית הליבה שלהן מתרכזת בלהרוויח את מקומן בליבם ומוחם של הצרכנים הקולומביאנים.

הקילומטר הנוסף
לקולומביה יש זהות ותרבות ייחודית. מותגים מנוסים מכבדים זאת ועושים את הקילומטר הנוסף הנדרש להבנת הדקויות התרבותיות בתוך הדמוגרפיה הזו, כך שמוצריהם ושירותיהם יהיו רלוונטיים יותר לצרכן הקולומביאני.

עם האימוץ ההמוני של האינטרנט, המערכת האקולוגית הפורחת של הסחר האלקטרוני נעשית לניידת יותר ויותר, קולומביה הופכת לנקודה חמה לצורך מחקר שוק מקוון.

כתיבת תגובה