התפתחות הקופונים

לעולם הקופונים יש טווח רחב יותר והיסטוריה מורכבת ממה שאנו מבינים לעיתים קרובות. החל מגזירת הקופונים בעיתון ועד לקופונים המקוונים האינטואיטיביים של ימינו, ההיסטוריה של הקופון הייתה מרגשת.

 

תולדות הקופונים

 

קופונים אינם דבר חדש. אבל הם גם הרבה יותר מבוגרים ממה שאפשר היה לחשוב. הקופון הראשון שנפתח כבר בשנת 1887, כאשר קוקה קולה החל לתת לאנשים קופון לבקבוק קולה בחינם. קדימה לשנת 1913, ו- 8.5 מיליון איש נהנו ממשקה חינם.

 

אהבת החברה לקופונים רק גברה עם השנים. בשנות השלושים, בתקופת השפל הגדול, הקופונים הפכו לחלק חיוני בקניות המזון. למעשה, במשך זמן רב יותר, הקופונים הונעו בעיקר מקניות אוכל, וזה לא השתנה עד תחילת עידן האינטרנט.

 

כיום אימוץ הקופונים גדל כל הזמן. ואכן, נוכחות או היעדר של קופון יכולים לעיתים קרובות להיות עסקאות או מפסקות עסקאות עבור הקונים בכל הנוגע לביצוע רכישות קמעונאיות. הבנת הלקוח המודרני, ושילוב נתונים אלה עם עמדות צרכניות היסטוריות, מאפשרים למותגים להשתמש בקופונים בצורה האסטרטגית ביותר. 

 

קופונים מקוונים

 

כאשר הקופונים הגיעו לראשונה לאינטרנט (באתרים כמו https://jemix.co.il/ או https://nau.co.il/), קבלת הצרכן הייתה חזקה מאוד. קמעונאים מקוונים החלו לאמץ קופונים בשלל קטגוריות צרכנים, מכיוון שיותר ויותר לקוחות חיפשו קופונים למגוון רכישות מדי יום ואירועים מיוחדים.

 

היכולת להציג קופונים ברשת העניקה למפרסמים אפיקים נוספים לקידום, אחת השיטות המוצלחות ביותר היא שימוש בקופונים כמודעות לתצוגה כדי למשוך לקוחות חדשים. הייחודי לקופון כמדיום יעיל של פרסום היה שהוא מייצג למעשה ערך שאליו יוכל הלקוח ליהנות.

 

כאשר הקופונים המשיכו לצבור אחיזה, ראינו את כניסתם של אתרי קופונים ייעודיים, שבהם הלקוחות יכלו לחפש קופונים למגוון מותגים במיקום אחד. אלה התפתחו עוד יותר עם אימוץ ניידים מוגבר, וכיום אנו רואים מעל 50% מהקונים צורכים קופונים דיגיטליים על גבי מסכים קטנים.

 

עם מחקר שהראה שמשתמשים בקופונים נאמנים פי שניים יותר מאשר משתמשים שאינם קופונים, קל להבין מדוע קמעונאים מיהרו לנקוט בטקטיקה שיווקית זו. למרות שהקופונים עשויים להיראות מנוגדים לחלקם, הנתונים מראים בבירור שמשתמשי הקופונים נוטים יותר לבצע רכישות מרובות מקמעונאי כאשר הקמעונאי מציע קופונים. בעולם עם קמעונאים רבים המציעים הנחות באמצעות קופונים, חברות מגלות שהצעות נבונות ללקוחות קיימים יכולות להגדיל את הרווחיות באמצעות נאמנות מוגברת.

 

העתיד הדינמי של הקופונים

 

בהתחשב בהצלחה בעבר בתלושים, השאלה היא מה צופן העתיד? עם עד 25% מהקונים המחפשים באופן פעיל קופונים באינטרנט, ההזדמנות גדולה מאי פעם.

 

השלב הבא של התפתחות הקופונים הוא קופונים דינמיים וממוקדים. בקבוצת החיסכון העולמית אנו אחד השותפים הראשונים בעולם הקופונים שמציעים קופונים דינמיים עבור המותגים איתם אנו עובדים.

 

הקופונים הדינמיים שלנו מעניקים בסופו של דבר לקמעונאים שליטה מוגברת בקופונים שהם מציעים, ומאפשרים לחברות לנהל אסטרטגיות כמו תרחישים של מכירה, מכירה צולבת ו / או המרה. לדוגמא, אם לקוח הוסיף זוג מכנסי ג'ינס לעגלה שלהם, הקמעונאים יכולים להציע קופון ייחודי בזמן אמת עם הנחה של 10% אם הם מוסיפים חולצה. זה מעודד את הלקוחות להגדיל את גודל הסל שלהם ובסופו של דבר גורם לקמעונאי לשווי הזמנה גדול יותר.

 

קופונים דינמיים פותחים עולם חדש לגמרי של הזדמנויות למפרסמים להפעיל אסטרטגיות קופונים חכמות. בעבר, עזרנו למפרסמים להפחית נטישת עגלות באמצעות קופונים דינמיים ספציפיים למוצרים. הגדלנו את ערך ההזמנה הממוצע, על ידי מכירה מוצלבת של מוצרים עם שוליים גבוהים. שיפרנו גם את מרווחי המפרסמים על ידי הצעת הנחות חכמות יותר. בסך הכל ראינו עלייה של 20% במספר הלקוחות שעברו הסבה, בזכות קופונים דינמיים.

 

קופון דינמי תואם מאוד את מגמת הדור של הפיכת כל דבר להתאמה אישית ולהתאמה אישית. המלצות Netflix שלך אישיות; המלצות Spotify שלך מותאמות אישית עבורך. כל כך הרבה דברים נוצרים עם הלקוח בראש, ועכשיו גם קופונים.

 

התפתחות הקופון בהחלט הייתה מעניינת עד כה והתוצאות מדברות בעד עצמן. בשנת 2019 אנו צפויים לפדות 31 מיליארד קופונים בפדיון ברחבי העולם, שרבים מהם יהיו דינמיים. אנו נרגשים לראות מה עתיד לבוא.

יש גם קופון או קוד מבצע לבוקינג.