השפעת המדיה החברתית על התנהגות הקנייה של דור ה-Y

שיווק במדיה החברתית מתייחס לשימוש בפלטפורמות השונות הקיימות כיום לצורך קידום מכירות. דבר זה משנה לחלוטין את הדינמיקה של השוק בכך שהוא נותן יותר כוח לצרכנים. יתר על כן, שיווק מבוסס מדיה חברתית משפיע גם על הרגלי הצריכה והתנהגות הקנייה. הוא מספק לצרכנים מספר רב יותר של אפשרויות ונותן להם מרחב לניתוח והשוואה. בעוד שאסטרטגיות שיווק במדיה חברתית הצליחו להשפיע על צרכנים מכל קבוצות הגיל כמעט, השפעתן היא החזקה ביותר על התנהגות הקנייה של דור ה-Y. הסיבה לכך היא שדור זה נשאר מעודכן בעקביות לגבי המידע שקשור למותגים המועדפים עליהם.

 

לשיווק במדיה החברתית יש טווח הגעה לצרכנים גדול יותר

אחד התפקידים המשפיעים ביותר של אסטרטגיית שיווק מבוססת מדיה חברתית נעוץ בכך שהיא מסייעת לפנות לקהל גדול יותר של לקוחות ייעודיים תוך כדי יצירת אינטראקציה עם לקוחות פוטנציאליים בצורה אינטראקטיבית יותר. 

 

אמינות ואמון כלפי מותג

מנקודת מבטם של הצרכנים, מותגים המקודמים באמצעות פלטפורמות מדיה חברתית הם אמינים יותר וניתן לתת בהם אמון. הסיבה לכך היא ששיווק במדיה חברתית מאפשר אינטראקציה טובה יותר בין מותגים לצרכנים, והיא בונה רצון חזק ומחויבות כלפיהם. מכאן, אפשר לומר ששיווק מן הסוג הזה משפיע לטובה על התנהגות הקנייה של הלקוחות.

 

מעורבות מוגברת של לקוחות

לבסוף, שיווק במדיה חברתית מביא גם למעורבות צרכנית רבה יותר עם מותג ספציפי. הסיבה לכך היא שהצרכנים נחשפים לאינטראקציה עם המותג ומזהים את היתרונות והחסרונות שלו.

 

במסגרת המסחר האלקטרוני, מחקרים מצומצמים שופכים אור על השפעה של שיווק במדיה חברתית בכל מה שקשור להחלטות הרכישה של הצרכנים. לדוגמה, ישנו מחקר שמסביר כי כלי מדיה חברתית כמו פייסבוק וטוויטר עוזרים ביצירת תוכן שנוצר על ידי הלקוחות שמשתמשים בו וחולקים עם אחרים חוויות שונות של רכישות שעשו.

 

זה עוזר לאחרים להחליט אם לקנות מאתר מסוים או לא. לטענת החוקרים, שיווק במדיה החברתית משפיע על כל שלבי קבלת ההחלטות של הצרכן בנוגע לקנייה מקוונת, כאשר ההשפעה החזקה ביותר של שיווק במדיה חברתית היא על עסקים בתחום המסחר האלקטרוני. אמון ותמחור תחרותי פועלים כגורמים הקובעים את הצלחתם של עסקים בעולם המסחר האלקטרוני, ואסטרטגיות שיווק במדיה חברתית משפיעות לטובה על תפיסת הלקוחות הפוטנציאליים.

 

מבצעים והנחות כדי למשוך את בני דור ה-Y

השימוש הגובר במדיה הדיגיטלית על ידי דור ה-Y היה ההשפעה הגדולה ביותר מאחורי מרבית האסטרטגיות השיווקיות כיום. משווקים משתמשים באגרסיביות בשיווק במדיה חברתית ככלי לקידום המותג.

 

בין האסטרטגיות הרבות במדיה החברתית שאומצו על ידי חברות המסחר האלקטרוני הפופולריות ביותר הן: תפוצה של קופונים ברשת, מבצעי מכירות בפלטפורמות של מדיה חברתית, מתן הנחות ונקודות תגמול, השפעת פוסטים בבלוגים ומאמרי יחסי ציבור וסרטונים אינטראקטיביים על התנהגות הקנייה שלהם.

 

פוסטים רגילים בבלוגים בפלטפורמות של מדיה חברתית הם אסטרטגיה שיווקית נוספת הפונה לדור ה-Y. הסיבה לכך היא שהוא אוהב לקרוא תוכן דיגיטלי ולצפות בסרטונים חיים או חינוכיים כדי לעדכן את עצמו בנוגע לתרחישי השוק. חברות מסחר אלקטרוני מוצאות שזו אסטרטגיה מועילה וחשובה.

 

למשל, ענקיות מסחר אלקטרוני מבוססות אופנה כמו Forever 21 הזרימו בשידור חי את השקת החנות החדשה שלהן בפייסבוק. זה עזר להן ליצור רעש בקרב קונים בני דור ה-Y.

 

אימות חברתי

מספר הולך וגדל של מחקרים מצא כי בני דור ה-Y מבקשים חוות דעת לא רק של משפחה וחברים אלא גם של זרים כדי לקבל החלטת רכישה מקוונת. אימות חברתי הוא אסטרטגיה פופולרית בקרב עסקים בתחום המסחר האלקטרוני שמטרתו להשפיע על התנהגות הקנייה של הצרכנים. עסקים פונים לאנשים משפיעים במדיה חברתית, כלומר, אנשים עם למעלה מאלף עוקבים בפלטפורמות כמו סנאפצ'ט, אינסטגרם וטוויטר. משפיעים אלה משמשים כשגרירים של מותגים שונים. זאת אחת הסיבות מדוע שיווק של משפיעים במדיה החברתית מניב תשואה גבוהה פי 11 מאשר צורות אחרות של שיווק דיגיטלי. בנוסף, יותר מ-82% מבני דור ה-Y כיום פועלים לפי המלצותיהם של משפיעים במדיה החברתית.

 

אחד מסיפורי ההצלחה הגדולים ביותר בשימוש במשפיע לקידום עסקים בתחום המסחר האלקטרוני כולל את קיילי קוסמטיקס, שמקבלת חסות מהמשפיעה קיילי ג'נר. תוכנית המשפיעים של אמזון זוכה גם היא להצלחה רבה. זה מאפשר לכל משפיע במדיה חברתית שונות לקדם מוצר של צד שלישי בפלטפורמה שלו.

 

באופן דומה, הצרכנים חשים משוכנעים גם במותגים מסוימים כאשר הם רואים את היקף סימוני "אהבתי" בתכני הפרסום השונים. פרסום במדיה חברתית של סקירת מוצר ממותג מסוים והשוואתו למוצרים דומים כאלה שהושקו על ידי מותגים יריבים מושכים גם את דור ה-Y.

 

בני דור ה-Y ואסטרטגיות במדיה החברתית

ההשפעה של שיווק במדיה החברתית הורגשה באופן נרחב בקרב דור ה-Y. בני דור זה מסוגלים להתחבר למותגים בצורה נוחה יותר. מכאן שהם נוטים להפגין נטייה לרכוש מוצר שוב ושוב. יתר על כן, פלטפורמות המדיה החברתית נותנות את המרחב לבני הדור לתקשר ישירות עם המותגים ועם לקוחות אחרים שיש להם דעה כלשהי עליהם. לבסוף, בני דור ה-Y נותרו מעורבים באופן פעיל במגוון רחב של פעילויות הקשורות לתקשורת ובידור באופן מקוון. זה נותן לעסקים יכולת להשיג מעורבות של לקוחות בפלטפורמות המדיה החברתית בצורה טובה ונרחבת יותר.

לתגובה