להבין את העלות האמיתית

אם אתם משלמים באשראי, הוסיפו את כל העלויות, למשל ריבית ועמלות, וכן את המחיר של המוצר עצמו. זה יעזור לכם להחליט אם שווה לקנות אותו או לא.

 

לפני שאתם קונים

בנקים, מלווים וקמעונאים מציעים הרבה עסקאות שונות כדי לגרום לכם להשתמש בשירותיהם או לקנות את המוצרים שלהם. באמצעות שיווק ופרסום חכמים, מבצעים אלה יכולים להישמע כאילו הם לא יעלו לכם הרבה – אך זכרו שכמעט תמיד יש מלכוד.

 

דוגמאות לעסקאות שיכולות לטמון בחובן עלויות נסתרות:

 

– הלוואות 0%.

– הלוואות ביום קבלת המשכורת.

– קנייה באשראי.

– קנה עכשיו, שלם במועד מאוחר יותר.

– מבצעים לרכישת רכבים.

 

עסקאות מסוגים אלה כוללות בדרך כלל עמלות וחיובים נוספים, כך שגם אם תוכלו לשלם את ההלוואה בתוך תקופת ריבית של 0%, עדיין תשלמו יותר מאשר אם שילמתם עליו בתשלום אחד מיידי. אם לא תשלמו את זה עד תום תקופת הריבית של 0%, סביר להניח שתחויבו בריבית גבוהה על אותו הסכום.

 

הבנת העלות האמיתית של שימוש באשראי עבור משהו יכולה לעזור לכם להחליט אם זה שווה את זה או לא. אם אתם זקוקים למשהו בדחיפות ולא יכולתם להרשות זאת לעצמכם, או אם אתם יכולים להחזיר את התשלום במהירות כדי להימנע מריבית גבוהה מדי, ייתכן שיהיה לכם כדאי לעשות זאת. אבל אם תוכלו לחכות לקנות מוצרים עד שתחסכו את הכסף עבורם, דרך זו כמעט תמיד תהיה זולה יותר.

 

כיצד תדעו מה עלות אמיתית?

אם עסקה נשמעת טוב מכדי להיות אמיתית, היא ככל הנראה לא כזאת טובה. קראו תמיד את החוזה, ואם אינכם בטוחים בדבר, שאלו שאלות.

 

לפני שאתם מתקשרים בחוזה אשראי, המלווה צריך לומר לכם את:

 

– הסכום הראשוני המגיע.

– הסכום של כל תשלום שתבצעו, ומספר התשלומים.

– מסגרת אשראי.

– סך הריבית שתשלמו וכיצד היא תחושב.

– עמלות וחיובים, למשל עמלות הקמה או דמי ביטוח

 

לפני שתחתמו על החוזה, עליכם לחשב את הסכום הכולל שתשלמו במהלך חיי ההלוואה.

 

מחשבון החוב המקוון יכול להבין זאת עבורכם. תזדקקו לנתונים כמו סכום הריבית, סכום העמלות שישנן, כמה אתם אמורים להחזיר ובאיזו תדירות תעשו זאת.

 

זיהוי פרסום מטעה

כאשר מפרסמים מבצע או מקדמים מבצע מיוחד, על המוכר לציין אם חלים תנאים או אי הכללות נוספות. אם לא, הפרסומת עלולה להטעות.

 

כמה דוגמאות נוספות לפרסום שיכול להטעות:

 

– הצהרות על מקורם, טיבם ושימושם של המוצרים אינן ברורות או שאינן מדויקות.

– השוואה עם מתחרים לגבי אותם מוצרים שאינם מדויקים.

– מבצעים או הנחות מיוחדות שאינן מקוריות.

לתגובה